donderdag 17 maart 2016

Pin it make it #2 én #3 - Geboortekado voor Riene

Een nieuw babytje geboren, dat vraagt om een geschenkje :)

Welkom Riene!


Deze keer kwam mijn inspiratie pas laat op gang, want wat maak je voor een 3de babytje dat geboren wordt in een gezin, waarschijnlijk niets meer 'nodig' heeft en waarvan de mama zelf ook naait?;)
En toch durfde ik de uitdaging aan :)

In mijn zoektocht passeerde mij een hip stofje uit de Veritas collectie, met de kleurencombinatie fluoroze, muntgroen, oranjerood en zilver en zo ging de bal aan het rollen.
Het ene ideetje na het andere schoot door mijn hoofd en dit is het uiteindelijke resultaat geworden:


Overloop je even samen met mij?


1// Knuffelkussen (Pin it make it #2)



Afwerking met glanzende fluoroze paspel en donkerroze flockfolie

Ik voegde aan dit druppelkussen beentjes toe zodat het meer een knuffelvrouwtje werd dan louter een kussen.  Ik gebruikte hiervoor de beentjes van de kabouter uit het boek 'Feest in 't knutselbos', maar voegde wat extra centimeters toe zodat de benen in proportie waren met het druppellijfje.
Dit is meteen ook mijn 2de pin die ik de afgelopen maand in de praktijk omzette.
Wil je zelf zo'n kussen maken, dan verwijs ik je door naar mijn gepinde link.



2// Mevrouwtje Elf

Patroon en handleiding  van 'Mevrouwtje Elf' terug te vinden in het boek 'Feest in 't knutselbos'



3// Tuttekoordje of speenlint




4// Labeldoekje



5// Warmtekussentje om het bedje voor te verwarmen

Vulling: lijnzaadjes



6// A-lijn jurkje (Pin it make it #3)




Patroon A-lijn jurkje (Pin it make it #3, vind je hier terug)
Werkbeschrijving voor beleg vind je hier terug op haar blog


7// Slabbetjes - maat S en L



8// Dit alles verpakte ik in een grote bijpassende linnenzak,
die tevens ook gebruikt kan worden als opbergzakje voor speelgoed




Wat naaien jullie zo allemaal als geboortekadootje?


-flooke- 
Mijn vorige berichtjes vind je nog steeds terug op http://elieflo.blogspot.be/

1 opmerking:

  1. super leuk! je geeft mij direct ideetjes wat ik kan maken voor je weet wel wie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het fijn om te horen wat je van dit berichtje vindt.
Alvast bedankt voor je reactie!